ايران كالا

پمپ مايع دستشويي ايمن آب مدل IMAA

پمپ مايع دستشويي ايمن آب مدل IMAA 

قيمت محصول : 42000 تومان

برند : imenab

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


پمپ مايع دستشويي ايمن آب مدل IMAA
 

 

 

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


تصاوير بيشتر
پمپ مايع دستشويي ايمن آب مدل IMAA

 

 


برچسب‌ها: پمپ مايع دستشويي، ايمن آب، مدل IMAA،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در ۳ شهريور ۱۳۹۸ساعت ۰۷:۳۷:۰۰ توسط morteza | نظرات (0)

شامپو كراتينه آگرادو مدل KERATIN حجم 400 ميلي ليتر

شامپو كراتينه آگرادو مدل KERATIN حجم 400 ميلي ليتر 

قيمت محصول : 44000 تومان

برند : Agrado

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


شامپو كراتينه آگرادو مدل KERATIN حجم 400 ميلي ليتر
 

 

 

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


تصاوير بيشتر
 

 

 


برچسب‌ها: شامپو كراتينه، آگرادو، مدل KERATIN، حجم 400 ميلي ليتر،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در ۳ شهريور ۱۳۹۸ساعت ۰۷:۳۰:۵۸ توسط morteza | نظرات (0)

اسپيكر بلوتوثي قابل حمل قرآن گويا مدل QS-106

اسپيكر بلوتوثي قابل حمل قرآن گويا مدل QS-106 

قيمت محصول : 200000 تومان

برند : Miscellaneous

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


اسپيكر بلوتوثي قابل حمل قرآن گويا مدل QS-106
 

 

 

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


تصاوير بيشتر
اسپيكر بلوتوثي قابل حمل قرآن گويا مدل QS-106
اسپيكر بلوتوثي قابل حمل قرآن گويا مدل QS-106

 

 



 

[google]

برچسب‌ها: اسپيكر بلوتوثي، قابل حمل، قرآن گويا، مدل QS-106،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در ۳ شهريور ۱۳۹۸ساعت ۰۷:۲۳:۰۶ توسط morteza | نظرات (0)

بررسي مفهوم در عناصر تصويري پوستر هاي مكتب لهستان

 

بررسي مفهوم در عناصر تصويري پوستر هاي مكتب لهستان

اين پايان نامه تحقيقي است درباره بررسي مفهوم در عناصر تصويري پوستر هاي مكتب لهستان با توجه به اين امر كه كشور لهستان از نظر وسعت و جمعيت در بين كشورهاي منطقه، رتبه اول را دارد و همچنين به علت موقعيت جغرافيايي به قلب اروپاي شرقي معروف ميباشد، اين مسئله باعث شده است تا بيش از سايركشورها تحت تاثير حوادث سياسي اجتماعي روزگار خود باشد


مشخصات فايل

تعداد صفحات 113
حجم 0 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي docx
دسته بندي علوم پايه


توضيحات كامل

بررسي مفهوم در عناصر تصويري پوستر هاي مكتب لهستان

 

اين پايان نامه تحقيقي است درباره بررسي مفهوم در عناصر تصويري پوستر هاي مكتب لهستان با توجه به اين امر كه كشور لهستان از نظر وسعت و جمعيت در بين كشورهاي منطقه، رتبه اول را دارد و همچنين به علت موقعيت جغرافيايي به قلب اروپاي شرقي معروف ميباشد، اين مسئله باعث شده است تا بيش از سايركشورها تحت تاثير حوادث سياسي- اجتماعي روزگار خود باشد.

طبيعي است كه اوضاع سياسي- اجتماعي هر كشور تاثير مستقيمي بر روي تمامي ابعاد جامعه ي خود دارد، در لهستان نيز شاهد هستيم كه چگونه هنرمندان اين كشور تحت تاثير اتفاقات سياسي- اجتماعي محيط خود به خلق آثار هنري پرداخته اند.

نكته جالب توجه درباره ي اين هنرمندان اين است كه آنها براي بيان عقايد خود و ارتباط برقرار كردن با مردم جامعه، پوستر را وسيله ي مناسب يافتند و به اين روش و با خلق پوستر هايي در زمينه هاي مختلف با مخاطبان ارتباط برقرار ميكردند. در اين رساله به بررسي عوامل موثر در به  وجود آمدن مكتب پوستر لهستان و سپس عناصر هنري هنرمندان آن دوره به آن پرداخته اند، تجزيه و تحليل ميگردد.

 

فهرست مطالب

چكيده ....................................................................................................................... 1

مقدمه.......................................................................................................................... 2

روش تحقيق................................................................................................................ 3

فصل اول: آشنايي با كشورهاي بلوك شرق

- تقسيم آلمان.............................................................................................................. 7

-  شورش ها................................................................................................................ 7

- ديوار برلين............................................................................................................... 8

- بهارپراگ................................................................................................................. 8

- از هم پاشي بلوك شوروي.......................................................................................... 8

فصل دوم:آشنايي با مسائل سياسي،اجتماعي و جغرافيايي لهستان

- راهنماي زبان لهستان................................................................................................ 11

- وضعيت لهستان در جنگ جهاني اول......................................................................... 12

- هزينه هاي جنگ براي لهستان................................................................................... 20

- لهستان پس از جنگ جهاني دوم................................................................................ 21

فصل سوم:ويژگي هاي فرهنگي لهستان

- ادبيات لهستان.......................................................................................................... 30

- موسيقي لهستان........................................................................................................ 32

- نقاشي لهستان........................................................................................................... 33

فصل چهارم:هنر پوستر درلهستان

- هنر پوستر از پيدايش تا اواسط 1970 ........................................................................ 35

- مكتب لهستان.......................................................................................................... 39

- پوستر هاي سياسي لهستان......................................................................................... 43

- پوستر هاي سينمايي لهستان....................................................................................... 48

- پوستر هاي موسيقي لهستان........................................................................................ 51

- پوسترهاي تئاتر لهستان............................................................................................. 52

- پوسترهاي ورزشي لهستان......................................................................................... 53

فصل پنجم:هنرمندان لهستان

- رومن سيسلويش....................................................................................................... 56

- يرژي چرنياوسكي.................................................................................................... 55

- استاسيسي اديگوسيوس.............................................................................................. 56

- وويچه فانگور........................................................................................................... 61

- ويكتور گوركا......................................................................................................... 62

- ميچسلاو گوروسكي.................................................................................................. 63

- رومن كالاروس........................................................................................................ 64

-آندژي كليموفسكي................................................................................................... 65

-يان لنيتزا.................................................................................................................. 66

- ميرسلاو آدامژيك.................................................................................................... 67

- اريك ليپينسكي....................................................................................................... 69

- يان موادژنيك.......................................................................................................... 70

- يوزف مروشچاك..................................................................................................... 71

- رافائو اولبينسكي...................................................................................................... 72

- آندژي پاگوفسكي.................................................................................................... 73

- پوليان پالكا.............................................................................................................. 74

- وسيوا روشوسا.......................................................................................................... 75

- يان ساوكا................................................................................................................ 76

- ويكتور سادوسكي.................................................................................................... 77

- فرانچشيك استاروويسكي.......................................................................................... 78

- والدمار اشويدژي...................................................................................................... 79

- هنريك توماشفسكي................................................................................................. 80

- تادئوش ترپكوسكي.................................................................................................. 89

- ماچي اوربانيتس....................................................................................................... 90

- ويسلاو والكوسكي................................................................................................... 91

- ميچسلاو واشيلوفسكي............................................................................................... 92

- وويچه زامچنيك....................................................................................................... 93

- ميشل باتوري........................................................................................................... 94

- سباستين كوبيكا....................................................................................................... 98

- نتيجه گيري داده ها 

منابع

 


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود


برچسب‌ها: عناصر تصويري پوستر هاي، مكتب لهستان، هنر پوستر، ويژگي هاي فرهنگي لهستان،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در ۲ شهريور ۱۳۹۸ساعت ۰۷:۴۸:۱۰ توسط morteza | نظرات (0)

مجموعه 4 عددي تجهيزات الكترونيكي سومو مدل SM 300

مجموعه 4 عددي تجهيزات الكترونيكي سومو مدل SM 300 

قيمت محصول : 87500 تومان

برند : Somo

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


مجموعه 4 عددي تجهيزات الكترونيكي سومو مدل SM 300
 

 

 

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


تصاوير بيشتر
 

 

 


برچسب‌ها: مجموعه 4 عددي، تجهيزات الكترونيكي، سومو، مدل SM 300،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در ۲ شهريور ۱۳۹۸ساعت ۰۷:۴۰:۲۲ توسط morteza | نظرات (0)

طرح توجيهي توليد پوشاك صنعتي

 

طرح توجيهي توليد پوشاك صنعتي

در حال حاضر چين همچون بسياري از عرصه‌هاي ديگر در بازار پوشاك صنعتي ايران نيز تقريبا حرف اول را مي‌زند هرچند توليدات داخل و محصولات ساخت تركيه نيز در بازار پوشاك صنعتي كشور سهمي را به خود اختصاص داده‌اند


مشخصات فايل

تعداد صفحات 48
حجم 0 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي doc
دسته بندي طرح توجيهي صنعتي


توضيحات كامل

برآورد مطالعه بازار

پيش بيني تقاضا

با توجه به اينكه پوشاك صنعتي از محصولاتي مي باشد كه همه اقشار جامعه مصرف كننده و مشتري آن مي باشند ، مي تواند براي توليد كننده توجيه پذير باشد.

پوشاك صنعتي از آن دست كالاهاي پرمصرفي محسوب مي‌شود كه افراد اعم از مرد و زن براي موارد گوناگون از آن استفاده مي‌كنند. صنعت پوشاك ‌سازي ايران اگرچه هيچ‌وقت تشكل تخصصي نداشته، اما توانسته مانند صنايع هم‌رديف خود يعني كفش، ، نساجي و پوشاك در فضاي دشوار اقتصادي ايران و با همه فراز و نشيبها به حيات خود ادامه دهد و در چند سال اخير نيز به نظر مي‌رسد شرايط بازار براي توليدكنندگان داخلي پوشاك هاي صنعتي مساعدتر از گذشته شده است.

در حال حاضر تقريبا هيچ آماري از تعداد واحدهاي توليد انواع پوشاك صنعتي در كشور و همچنين آمار توليد انواع پوشاك صنعتي در كشور وجود ندارد.

مطالعه بازار

اولين قدم در مطالعه بازار پيش بيني تقاضا است كه در دوقسمت انجام مي شود:

1- تعريف دقيق از مصرف كنندگان

2-مقدار تقاضا در كل

مقدار تقاضاي كل در بازار و روند آن براي سال هاي بعدي براي توليد پوشاك صنعتي با استفاده از روش پوشاك ي استفاده مي شود.

فهرست مطالب

فاز اول

برآورد مطالعه بازار

برآورد مطالعه بازار. 8

پيش بيني تقاضا8

مطالعه بازار. 8

ارزيابي وارادت و روند صادرات... 9

رقابت چين و تركيه در بازار پوشاك صنعتي ايران.. 10

توليد فعلي.. 12

تغيير رويه مردم به سمت پوشاك هاي صنعتي.. 13

توجيه پذيري بازار و سهم بالقوه. 15

 فاز دوم و سوم

مطالعات فني

جايابي كارخانه. 17

برآوردي پيش بيني صادرات... 19

روش هاي توليد و انتخاب روش مطلوب... 19

روش توليد براي پوشاك صنعتي.. 20

تكنولوژي توليد و انتخاب تكنولوژي مناسب... 22

طراحي لي اوت (طرح استقرار كارخانه). 23

. مساحت سالن توليد.. 23

برآورد مساحت سالن توليد.. 24

مساحت انبارها24

مساحت تاسيسات جانبي.. 24

مساحت ساختمان اداري ، رفاهي وخدماتي.. 25

مساحت زمين ومحوطه سازي.. 25

برآورد ماشين آلات و تجهيزات... 26

 فاز چهارم و پنجم

برسي حسابداري و مطالعات اقتصادي

برسي حسابداري و مطالعات اقتصادي.. 28

فلوچارت خط توليد پوشاك صنعتي.. 28

ميزان زمين مورد نياز. 29

ميزان زير بنا. 30

برآورد تاسيسات و وسايل جنبي مورد نياز. 31

برآورد وسايل نقليه مورد نياز. 32

ماشين آلات و تجهيزات كار. 33

ميزان مصرف انرژي.. 34

برآورد هزينه محوطه سازي.. 35

برآورد هزينه تعميرات و نگهداري.. 36

هزينه استهلاك ساليانه. 37

برآورد مواد اوليه مصرفي و قطعات مورد نياز. 38

تعداد پرسنل لازم اداري و توليدي.. 39

سرمايه ثابت... 40

الف) هزينه هاي سرمايه اي.. 40

ب) هزينه هاي قبل از بهره برداري.. 41

جدول برآورد سرمايه درگردش... 42

جدول نحوه سرمايه گذاري.. 43

جدول هزينه هاي توليد ساليانه. 44

جدول برآورد هزينه ثابت و متغيير توليد.. 45

برآورد قيمت تمام شده :46

فروش ساليانه محصول.. 46

سود ويژه. 47

سرمايه ثابت سرانه. 47

دوره برگشت سرمايه. 47

خالص ارزش فعلي (NPV). 48

شاخص سود آوريPI. 48


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود


برچسب‌ها: پوشاك صنعتي، توليد پوشاك صنعتي، طرح توجيهي،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در ۲ شهريور ۱۳۹۸ساعت ۰۷:۳۳:۳۰ توسط morteza | نظرات (0)

كمپرسور هواي نيواير مدل FC2-50

كمپرسور هواي نيواير مدل FC2-50 

قيمت محصول : 2030000 تومان

برند : NU Air

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


كمپرسور هواي نيواير مدل FC2-50
 

 

 

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


تصاوير بيشتر
كمپرسور هواي نيواير مدل FC2-50
كمپرسور هواي نيواير مدل FC2-50

 

 



 

[google]

برچسب‌ها: كمپرسور هواي، نيواير، مدل FC2-50،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در ۲ شهريور ۱۳۹۸ساعت ۰۷:۲۶:۰۹ توسط morteza | نظرات (0)

مباني نظري و پيشينه تحقيق سقف شيشه‌اي

 

مباني نظري و پيشينه تحقيق سقف شيشه‌اي

عنوان: مباني نظري و پيشينه تحقيق سقف شيشه‌اي


مشخصات فايل

تعداد صفحات 30
حجم 105 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي doc
دسته بندي مديريت


توضيحات كامل

عنوان: مباني نظري و پيشينه تحقيق سقف شيشه‌اي

 

فرمت فايل: word

تعداد صفحات: 30

 

در تعريف سقف شيشه‌اي گفته مي‌شود: به موانع مصنوعي و نامرئي، تصميمات سازماني و تعصبات مسئولان سازمان اطلاق مي‌گردد كه مانع پيشرفت اشخاص باصلاحيت و يا اقليت‌ها (به‌ويژه زنان) در داخل سازمان‌ها مي‌گردد. اين اصطلاح به مفهوم نقطه‌اي است كه پس‌ازآن اقليت‌ها و زنان ارتقا پيدا نمي‌كنند. اين اصطلاح از دهه ۱۹۷۰ در آمريكا شكل گرفت. امروزه واضح است كه در سقف‌ها و ديوارهاي نامرئي در اكثر محيط‌هاي كاري براي اقليت‌ها و زنان نشات گرفته از اعمال و روش‌هاي سازماني و رفتاري وجود دارد كه فرصت‌هاي پيشرفت اقوام و يا نژادهاي اقليت را محدود مي‌كند.

امروزه در سازمان‌ها نوعي تبعيض محسوس، ولي نامرئي مشاهده مي‌گردد، تبعيضي همچون سقفي كه در مسير رشد و ترقي زنان ظاهر مي‌شود و آنها را از حركت رو به بالا باز مي‌دارد. شايد اكنون تعداد زناني كه به پست مديريت دست مي‌يابند بيشتر از گذشته باشد اما تنها تعداد اندكي به رده‌هاي عالي دست‌يافته‌اند (زهرئي، 1387).

عدم حضور زنان در پست‌هاي مديريتي اجرايي، به دليل نداشتن مهارت مديريتي نيست، بلكه ناشي از عوامل محيطي و شرايط فرهنگي يا فرهنگ‌سازماني حاكم بر سازمان‌هاي شديداً مردسالار است. امروزه اين عقيده در بين بسياري از زناني كه در مشاغل مختلف به خدمت مشغول‌اند وجود دارد كه آنان را به نحو شايسته و مناسب به كار نمي‌گيرند و از توانايي‌ها و قابليت‌هاي آنها به‌درستي استفاده نمي‌كنند. بيشتر زنان شاغل بر اين باورند كه ظرفيت كاري و پتانسيل فكري آنها بسيار بيشتر از آن است كه هم‌اكنون مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد، زيرا آنها در تصميم‌گيري‌ها و تدوين سياست‌ها نقش فعالي ندارند، ليكن در اجراي تصميماتي كه مردان اتخاذ مي‌كنند بايد فعالانه كوشش كنند.

حضور زنان در پست‌هاي مديريتي اندك است و مطالعات انجام‌شده نشان مي‌دهد كه زنان در مسير پيشرفت شغلي خود در سطوح مديريتي با مسائل و چالش‌هاي بسياري روبه‌رو هستند كه اين موضوع نه‌تنها در كشورهاي درحال‌توسعه، بلكه در كشورهاي توسعه‌يافته نيز هنوز در حد يك مسئله باقي‌مانده است. به نظر مي‌رسد زنان ضمن داشتن مشاركت در فعاليت‌هاي مختلف، داراي شرايط و امكانات مناسب نيستند. اگرچه آمارها حاكي از پيشرفت زنان در زمينه‌هاي مختلف مي‌باشد، اما شناخت مشكلات موجود در سر راه مشاركت زنان ازجمله در مشاغل بالا و سطوح مختلف مديريتي بايد موردتوجه قرار بگيرد. در علم مديريت هيچ‌گونه تفاوتي بين زنان و مردان وجود ندارد و بايد در ارائه پست‌هاي مديريتي از نگاه جنسيتي به زنان پرهيز كرد.

طبق بررسي‌هاي انجام‌گرفته توسط ميرسونو فِلِچر[1] (2000) وجود زنان در بالاترين سطوح كسب‌وكار كمياب و نادر است. زنان تنها 10% از پست مديريت ارشد در ميان 500 شركت فوچون، كمتر از 4% پست مدير عاملي، رهبر، نائب رئيس و كمتر از 3% از افراد رده‌بالاي شركت‌هاي بزرگ را تشكيل مي‌دهند(بامبوولا و چمارو[2]، 2013).

شواهد متعددي از بالاتر بودن مردان و تحت نمايندگي بودن زنان در موقعيت‌هاي رهبري در كشورهاي مختلف جهان ازجمله استراليا (ديويدسون[3]، 2009؛ مگنين[4]، 2010؛ استيل[5]، 2006)، چين (تن[6]، 2008)، فرانسه (بارنت - ورزات و وُلف[7]، 2008)، آفريقاي جنوبي (بويسن[8] و اِنكومو، 2010؛ ماتور-هلم[9]، 2006) و ايالت متحده امريكا (اِگلي و كارلي[10]، 2007؛ فسينگر[11]، 2008) وجود دارد (بامبوولا و چمارو، 2013).

اگرچه بسياري از زنان داراي موقعيت‌هاي مديريتي مي‌باشند، اما تعداد اندكي از آنانموفق به دستيابي به سطوح بالاتر مي‌شوند. نتايج نشان مي‌دهد كه تنها يك تا پنج درصد از مقامات عالي اجرايي، زن مي‌باشند (شارما[12] و همكاران، 2011). همه اين مطالعات نشان مي‌دهد كه مانع يا موانعي در سر راه زنان براي نيل به‌مراتب عالي سازماني وجود دارد كه از آن با عنوان « سقف شيشه‌اي» ياد مي‌شود.

براي نخستين بار در سال 1986، مجله وال استريت[13]، با ابداع واژه «سقف شيشه‌اي[14]» تلاش كرد تا تصويري از موانع نامرئي كه مانع پيشرفت و ترقي بانوان و گروه‌هاي اقليت مي‌شود، ارائه دهد (كوپر[15]،2001). ازآنجايي‌كه يكي از مهم‌ترين مسائل سازمان‌ها در جهان، برقراري سيستم عادلانه ارتقا بر اساس شايستگي است. علي‌رغم تلاش‌هاي زيادي كه تاكنون در اين زمينه انجام‌شده است، اما هنوز سيستم‌هاي ارتقا در بسياري از سازمان‌ها ناعادلانه به نظر مي‌رسند و نحوه رفتار سازمان‌ها با بانوان و مسير پيشرفت شغلي و ارتقاء آنها بسيار جاي تأمل دارد. به‌هرحال بانوان در حدود نيمي از منابع انساني سازمان‌ها را تشكيل مي‌دهند و به‌خصوص در ايران با توجه به تمايل بيشتر بانوان به ادامه تحصيل و اشتغال در سازمان‌هاي دولتي، احتمال حضور و فعاليت بانوان در سازمان‌ها رو به افزايش است (پور عزت و همكاران، 1386).

 

1. Meyerson & Fletcher

2. Bombuwela & Chamaru

3. Davidson

4. Magnin

5. Still

6. Tan

7. Barnet-Verzat & Wolf

8. Booysen & Nkomo

9. Mauthur - Helm

10. Egli & Carli

[11] Feseenger

12. Sharma

[13]. Wall Street Journal

14. Glass ceiling

15. Cooper

 

فهرست مطالب

مباني نظري سقف شيشه‌اي

مفهوم سقف شيشه‌اي

تعاريف سقف شيشه‌اي

مدل‌هاي مرتبط با ايجاد سقف شيشه‌اي

فرهنگ سازماني مردسالار

تفاوت‌هاي سبك مديريت مردان و زنان

موانع و مشكلات ارتقاء زنان در مسئوليت‌هاي مديريتي

موانع فردي و خانوادگي

موانع انساني

موانع اجتماعي و فرهنگي

علل ايجاد سقف شيشه‌اي

تأثير سبك رهبري بر جايگاه زنان در سازمان‌ها

سطوح سقف شيشه‌اي

ابعاد سقف شيشه‌اي

فاكتورهاي مهم براي جاوانه ساختن سقف شيشه‌اي

فقدان رهبري جدي و بي‌باك در سطوح عالي

محيط كار

تجربه كاري

تعهدات خانوادگي

جامعه‌پذيري

تحصيلات

عوامل برطرف‌كننده سقف شيشه‌اي

مروري بر تحقيقات انجام‌شده

تحقيقات انجام‌شده در داخل كشور

تحقيقات انجام‌شده در خارج كشور

منابع و مأخذ


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود


برچسب‌ها: پيشينه، تصميمات سازماني، سبك مديريت، سقف شيشه‌اي، فرهنگ سازماني مردسالار، مباني نظري، مباني نظري و پيشينه تحقيق،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در ۲ شهريور ۱۳۹۸ساعت ۰۷:۱۸:۳۳ توسط morteza | نظرات (0)

كمپرسور باد فندكي اتوكر مدل RTC-165

كمپرسور باد فندكي اتوكر مدل RTC-165 

قيمت محصول : 119000 تومان

برند : Autocare

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


كمپرسور باد فندكي اتوكر مدل RTC-165
 

 

 

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


تصاوير بيشتر
كمپرسور باد فندكي اتوكر مدل RTC-165
كمپرسور باد فندكي اتوكر مدل RTC-165

 

 



 

[google]

برچسب‌ها: كمپرسور باد فندكي، اتوكر، مدل RTC-165،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در ۲ شهريور ۱۳۹۸ساعت ۰۷:۰۸:۴۰ توسط morteza | نظرات (0)

دانلود مقاله ضمان معاوضى

 

دانلود مقاله ضمان معاوضى

با تسليم مبيع به خريدار، ضمان معاوضى يا ريسك ناشى از تلف يا خسارت وارد بر آن از عهده فروشنده به عهده او انتقال مى‏يابد ولى قبل از تسليم، با وجود انتقال مالكيت، اين ضمان بر عهده فروشنده باقى است


مشخصات فايل

تعداد صفحات 30
حجم 0 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي doc
دسته بندي فقه و حقوق اسلامي


توضيحات كامل

ضمان معاوضى

 

با تسليم مبيع به خريدار، ضمان معاوضى يا ريسك ناشى از تلف يا خسارت وارد بر آن از عهده فروشنده به عهده او انتقال مى‏يابد ولى قبل از تسليم، با وجود انتقال مالكيت، اين ضمان بر عهده فروشنده باقى است. در توجيه اين قاعده كه مشهور به «تلف مبيع قبل از قبض‏» مى‏باشد، نظريه‏هاى گوناگونى مطرح شده است كه از لحاظ عملى آثار متفاوتى را در پى دارد. اين مقاله با ارزيابى اين نظريه‏ها، در صدد يافتن مبناى حقوقى متناسب با ماهيت قاعده مذكور است.

مقدمه

به طور مسلم در تمام سيستم‏هاى حقوقى، با تسليم مورد معامله به خريدار، ضمان معاوضى و ريسك ناشى از تلف آن از عهده فروشنده به عهده او انتقال مى‏يابد و از اين پس همانطور كه مال در تحت‏حاكميت و سلطه خريدار بوده و او هر گونه كه بخواهد مى‏تواند تصرف مادى يا حقوقى نموده و از منافع آن بهره‏مند شود. تلف يا هر گونه خسارت وارد بر مال نيز بر عهده او خواهد بود. زيرا پس از تسليم مبيع به خريدار، مفاد عقد بيع به نحو كامل به اجرا درآمده و حوادث بعدى به فروشنده مربوط نيست. و در نتيجه خريدار بايد ثمن را در صورتى كه نپرداخته است‏بپردازد.

با اين وجود، در مواردى كه خريدار به طور اختصاصى حق فسخ عقد بيع را دارا باشد، مانند آنكه درعقد بيع خيار شرط يا حيوان يا مجلس، تنها به نفع خريدار وجود داشته باشد (2) و يا آنكه طرفين در ضمن عقد، توافق نمايند كه در مواردى با وجود تسليم مبيع، مسؤوليت تلف همچنان بر عهده فروشنده باشد، در اين صورت با وجود تسليم مبيع، ضمان معاوضى بر خريدار تحميل نمى‏شود و تلف بر عهده فروشنده باقى است و با تلف مبيع، در صورتى كه خريدار ثمن را پرداخته باشد، قابل استرداد است. (3)

اما در صورتى كه پس از انعقاد عقد، مبيع تسليم خريدار نشود و قبل از تسليم تلف گردد، درباره انتقال ضمان معاوضى به خريدار و يا عدم انتقال آن و باقى ماندن ضمان بر عهده فروشنده، در سيستم‏هاى مختلف حقوقى اتفاق نظر وجود ندارد. و در خصوص بقاى ضمان معاوضى فروشنده يا انتقال آن به خريدار و توجيه هر يك از اين دو، نظريات مختلفى مطرح شده كه قبل از تحليل حقوقى ماهيت ضمان معاوضى، اشاره به آنها ضرورى مى‏نمايد. بر اين اساس، پس از طرح نظريه‏هاى گوناگون پيرامون انتقال ضمان معاوضى، ماهيت‏حقوقى ضمان معاوضى فروشنده قبل از تسليم و مبانى و شرايط تحقق آن و سرانجام اثر انفساخ عقد بيع به ترتيب زير مورد گفتگو قرار مى‏گيرد.

گفتار اول - انتقال ضمان معاوضى

درباره انتقال ضمان معاوضى قبل از تسليم مبيع، ديدگاههاى متفاوتى وجود دارد كه مهمترين آنها به قرار زير است:

1 - با انعقاد عقد بيع، مالكيت مبيع به خريدار منتقل مى‏شود و همراه با انتقال مالكيت ضمان معاوضى نيز به او منتقل مى‏گردد. بنابراين در صورت تلف يا خسارت مبيع، تنها خريدار به عنوان مالك بايد تحمل خسارت مال خويش را بنمايد ولو اينكه قبل از تلف به او تسليم شده باشد. به عبارت ديگر، تسليم نقشى در انتقال ضمان معاوضى ندارد و به محض انعقاد عقد، مالكيت و ضمان معاوضى به خريدار انتقال مى‏يابد. مگر آنكه طرفين عقد بيع به گونه ديگرى توافق نموده باشند. اين نظريه در حقوق انگليس و آمريكا و فرانسه پذيرفته شده است. (4) طبق اين نظر، همين كه مبيع به خريدار منتقل شد، همانطور كه او مالك عين و منافع آن مى‏شود و حق هر گونه تصرف مادى يا حقوقى دارد، در صورتى كه قبل از تسليم تلف شود خسارت آن رانيز بايد به دوش كشد و مسؤوليت او در برابر فروشنده نسبت‏به پرداخت ثمن باقى است و در صورتى كه نپرداخته است‏بايد بپردازد.


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود


برچسب‌ها: تسليم مبيع، تلف مبيع قبل از قبض، دانلود مقاله، ضمان، ضمان معاوضى،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در ۲ شهريور ۱۳۹۸ساعت ۰۶:۵۰:۴۱ توسط morteza | نظرات (0)

[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ]